Jag har en väldig lust att resa till...

... Marocko!

Jag älskar att gå i souqen och bara titta. Arabländernas marknader är inte som våra... de är en fröjd för ögat rent färgmässigt. Jag älskar de vackra teglasen och keramiken i alla möjliga vackra färger. Lycktorna, mattorna och kläderna!
Dofterna och kryddorna som står uppradade... mm... jag sluter mina ögon och drömmer mig bort!

Framför allt så älskar jag arkitekturen...

                      

                               Se hur färgerna matchar...

                       

                       Terrakottakrukorna, dörrarna och korgmöblerna...
                                               

                         

                    Till och med kuddarna i soffan får samma nyans...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det verkar jättefint där, härliga färger att inspireras av.

Kram Åsa

2009-01-27 @ 13:07:07
URL: http://hemmalycka.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mycket fina bilder på de marockanska möblerna. Funderar inom kort att åka ner o ta en inköpsvecka där nere. Har varit där tidigare ett par ggr. Har 4 lampor i mitt hem, de är super fina.

2009-03-16 @ 21:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0